De Avonturen Van Sarah

Dag 4

Vandaag was ik verantwoordelijk voor het eten klaarmaken voor de dieren. Het was erg interessant om te zien wat ze allemaal eten en wat allemaal niet.

We begonnen met de vogels. Dat was vooral fijngemaakte groentes, proteïne en vitamine. Ze eten rode biet, wortel, zoete aardappel, broccoli, banaan, sperziebonen en komkommer etc

De wasberen en neusberen kregen vooral veel vers fruit, zoals watermeloen en papaya. Maar ze kregen er beide ook nog een lekkere sprinkhaan bij.

De apen kregen voornamelijk hetzelfde eten. Zoals verwacht eten ze veel groente en fruit. Echter eten sommigen geen banaan (tot mijn grote verbazing). Ze houden meer van zoete aardappel.

Het stekelvarken genaamd Sulima eet ook veel groentes en fruit. Maar zij krijgt er nog wel hondenbrokjes en lekkere sprinkhaan bij.

De luiaards eten eigenlijk alle restjes, behalve rode biet. Voornamelijk eten ze zoete aardappel, wortel en sperziebonen.

Ook kregen alle dieren vandaag een ijslolly met wat fruit erin. Dit was om ze een beetje af te koelen tijdens deze enorme hitte.

Helaas is de baby luiaard deze ochtend overleden... Ons werd niet verteld waaraan. Maar omdat hij nog zo kwetsbaar en klein was, konden ze niet veel meer doen om hem te redden.

En dat was dag 4 alweer!

Groetjes van Saar

Agnes Tiebout

Hoi Sarah.
Nog geen week daar en al zoveel gedaan en meegemaakt. Zielig en sneu om te lezen dat de baby luiaard het niet heeft gered. Maar wat een mooi werk wordt daar verricht en zo bijzonder dat mensen van over heel de wereld daar aan mee mogen helpen en je zo met eigen ogen kunt zien hoe belangrijk dit is.
Groetjes Agnes