De Avonturen Van Sarah

Dag 7

Vandaag was ik weer verantwoordelijk voor de Howler apen. We waren een team van 3 mensen in totaal. Bij de Howlers moet er altijd 1 iemand buiten de kooi staan er 2 mogen naar binnen. Dit is in verband met veiligheid.

Ik zou eigenlijk buiten de kooi staan en mijn teamgenoten zouden werken. Maar 1 van mijn teamgenoten werd aangevallen door een van de apen. Dit was niet omdat de apen boos waren, maar blijkbaar vinden ze de mannen heel erg leuk. Daarom mogen alleen vrouwen nu in de kooi van de Howlers. Dan doen ze helemaal niks!

Na de Howlers verzorgd te hebben, zijn we speeltjes gaan maken voor ze. Er zijn in totaal 4 apen. Daarvan zijn er 2 nog erg jong en speels, dus die zitten apart van de volwassen apen. We hebben 3 speeltjes gemaakt; een kokosnoot met banaan, een bamboestok met allemaal balletjes aan een touwtje en draaiende flesjes. Bij de draaiende flessen zit er eten in. Dan moeten ze erachter komen dat de flessen kunnen draaien en dat er dan eten uit valt.

Vandaag is er opnieuw een baby luiaard binnengebracht. Deze was blijkbaar alleen gevonden. Zijn moeder was twee dagen daarvoor doodgebeten door honden. Hij was dus al 2 dagen alleen en heeft niet gegeten of gedronken. Het ziekenhuisteam werkt enorm hard om zijn gezondheid weer op peil te houden. Later hier weer een update over.

Ook is er een vogel met een wond binnengebracht. Verder weet ik weinig over zijn status en situatie.

Groetjes Sarah!

0pa en oma

lieve Sarah
Opa is nieuwsgierig welke blaadjes de dieren krijgen, is het sla of spinazie of iets wat wij hier niet kennen?groetjes opa en oma

Sarah Heijstek

Hoi opa en oma!
De dieren krijgen verschillende dingen. De apen krijgen vooral sla en andere groentes en fruit. Ook de wasberen en neusberen krijgen een groentedieet.
Echter komt er iedere middag een lading Cecropiablaadjes binnen. Deze eten vooral de apen, maar ook de luiaards.
Verder eten de vogels ook groente en fruit. Ze eten rode biet, banaan, wortel, zoete aardappel en veel meer!
Groetjes Sarah