De Avonturen Van Sarah

Dag 8

Vandaag was ik verantwoordelijk voor de nachtdieren. Dit waren de Kinkajous, Wasberen, Neusbeer en de Porcupine.

We hebben de hokken schoongemaakt en ze eten gegeven. Daarna hebben we de neusbeer en de wasberen getraind. We hebben een balletje op een stok. Die houden we tegen het hok aan. De dieren moeten de bal aanraken en dan krijgen ze een sprinkhaan. Het doel hiervan is om ze beter in hun safety-hokken te stoppen zodat wij het normale hok kunnen schoonmaken. Ook is het dan makkelijker te zien hoe ze bewegen.

Een paar dagen terug was er een luiaard ontsnapt. Omdat het zo hard waaide is hij waarschijnlijk uit de boom gevallen en buiten het hok. Dit gebeurde allemaal ‘s nachts. Doordat wij iedere dag de luiaards tellen kwamen wij erachter dat hij was ontsnapt. Gelukkig is hij afgelopen avond gevonden in een andere boom op het terrein.

Ook is er een hert binnengebracht afgelopen middag. Op dit moment rust hij in zijn hok. Maar we weten hier verder niet veel over. Wel weten wij dat hij erg zwak is...

Groetjes van Saar

René Tiebout

Jullie hebben het er maar druk mee Sarah. Leuk gevarieerd werk hoor. Je doet zo enorm veel ervaring op. Ga zo door! ??