De Avonturen Van Sarah

Dag 13

Vandaag was ik verantwoordelijk voor de nachtdieren. We hebben de neusbeer en de wasberen getraind. Daarna de hokken schoongemaakt en ze gevoerd.

‘s Middags weer ijsjes gemaakt voor de dieren. Ook hadden we wat banaan in kranten gewikkeld voor de apen. Ze vonden het erg interessant!

Na de vergadering in de middag alles weer herhaald.

Er is een aantal dagen terug een baby hert gearriveerd. Haar verhaal is erg sneu. De vrouw van een jager wilde graag een baby hert als huisdier. De jager ging voor haar op pad en schoot de moeder dood. Op die manier kon hij het baby hertje meenemen. De vrouw heeft ongeveer een jaar voor haar gezorgd tot dat ze te groot werd. Toen had ze de Rescue Center gebeld en heeft het ziekenhuis team haar opgehaald. Ze was eerst erg bang toen ze hier arriveerde. Wegens weinig ruimte was er een hok in één van de luiaard tuinen geplaatst. Blijkbaar was er gisterennacht iets waar ze bang van is geworden. Daardoor is ze heel hard tegen haar hok gelopen en heeft ze nu een bloedneus en twee blauwe ogen. Daarom hebben we besloten om haar los te laten lopen in één van de luiaard tuinen. Omdat herten kunnen springen zal er iemand van het ziekenhuis 24/7 bij haar zijn. Dit is om haar in de gaten te houden en om haar te kalmeren. Het gaat nu al iets beter met haar. Ze heeft nog steeds verwondingen, maar ze is minder bang. Ze wilt zelfs geaaid worden door iemand van het ziekenhuis. We zijn bezig met een naam te verzinnen. Ik denk dat de grootste kanshebber wel “Bamboo” is.

Hopelijk kan Bamboo straks samen met Elliott in het verblijf blijven.

Morgen is mijn laatste dag hier! Dinsdagochtend vertrek ik.

Maar voor nu welterusten!

Groetjes van Saar

René Tiebout

Ahh, arm hertje. Wat is dat snel gegaan Sarah. Dinsdag al weer vertrekken. Mooie ervaring maar vast te kort naar je zin. Succes met het vervolg van je reis!
Groetjes René