De Avonturen Van Sarah

Dag 2 en 3

Dag 2:

Deze dag waren ik en mijn team verantwoordelijk voor de apen. Met name de Howlers. We hebben ook hier de hokken schoongemaakt, eten gegeven en water ververst. Dat hebben wij twee keer op een dag gedaan. Verder moesten wij ook speeltjes maken voor de wasberen en stekelvarkens. Ze zijn namelijk een beetje gestrest wegens de bouw van een nieuw verblijf naast die van hen. We hebben een speeltje gemaakt van een kokosnoot en van een stuk bamboe.

Dag 3:

Vandaag was mijn vrije dag. We zijn met een aantal mensen richting het stadje Monteverde gegaan. Daar hebben we vooral een beetje rondgekeken en over hangbruggen gelopen. Kortom dus een rustige dag!

Ik heb wel gehoord dat er vannacht rond half 1 een baby luiaard was binnengebracht. Deze moet ieder uur gevoerd worden en in de gaten worden gehouden. Hier zorgt het ziekenhuis nu nog voor. Als deze groot wordt dan zal hij of weer vrij worden gelaten of hij blijft voor de rest van zijn leven hier.

Het is vrij lastig om dieren weer vrij te laten. Dat komt doordat veel dieren als huisdieren zijn gehouden. Dan leren ze dus niet om zelf te overleven en zullen ze dus nooit vrij worden gelaten. Ook is het zo dat er strenge regels zijn vanuit de overheid om een dier weer vrij te laten. Zo moet bekend zijn waar hij vandaan komt, wat zijn genetische afkomst is en waar de moeder is. Van veel dieren is dit niet bekend dus zullen ze nooit vrij worden gelaten.

Dit is ook de reden waarom er veel dieren hier in het Rescue Center zijn....

Gr. Sarah

Sandra

Wauw wat leuk te lezen! Goed dat er een opvangcentrum bestaat en wat vreselijk dat de kans klein is dat de dieren vrijgelaten mogen worden...ben benieuwd hoe het met de baby luiaard gaat!

René Tiebout

Da's een mooie baan; twee dagen werken en dan alweer een vrije dag...
Be 'n benieuwd hoe het met de baby afloopt. Streng hoor die regels voor terugplaatsing. Maar ook wel begrijpelijk. Creatief, zelf speelgoed maken met de middelen die voorhanden zijn. Succes Sarah!

Yoka

Wat leuk om over jouw belevenissen te lezen. Wat is de reden dat de baby luiaard alleen is komen te staan?

Sarah Heijstek

Ik durf niet te zeggen waarom de baby luiaard alleen was. Hij was hier voor 36 uur voordat hij overleed. Er waren wel pogingen gedaan om hem weer bij zijn moeder te brengen, maar dit was niet gelukt. Ik weet dus niet zeker waarom hij alleen was!