De Avonturen Van Sarah

Dag 9

Vandaag was ik verantwoordelijk voor de vogels en pauwen. We moesten de hokken schoonmaken, ze eten geven en water verschonen. Er zijn hier erg veel vogels, dus we waren er een lange tijd mee bezig. Daarna hebben we speeltjes gemaakt voor Lucy, de baby brulaap.We hebben een net gemaakt met daarin allemaal gekleurde balletjes. In sommige balletjes (alleen de blauwe) zat eten. En in sommige (de groene) zat een stukje hout waardoor het geluid maakt.

‘s Middags hebben we weer hetzelfde gedaan voor alle vogels en pauwen. Daarna hebben we het speeltje voor Lucy afgemaakt en aan haar gegeven. Ze vond het erg leuk.

Verder ben ik nog naar Ninoshka gegaan. Ze is een wat oudere Spider Monkey. Ze werd gepest door de andere apen, waarschijnlijk doordat ze er anders uit ziet. Alle Spider Monkeys hebben namelijk bruine ogen, en Ninoshka heeft blauwe ogen. Daarom zit ze in een apart hokje. Ze vind het erg fijn om te knuffelen en om geaaid te worden. Ik ben even naar haar hok gegaan om met haar te kroelen en handje vast te houden. Dat vind ze erg fijn.

Updates over de nieuwe dieren: een paar dagen terug was er een vogel gekomen. Hij was uit een boomgevallen en had een aantal wonden. Hij deed het erg goed, maar had waarschijnlijk een hersenschudding die niet te merken was. Daardoor is hij helaas overleden...

Het hert doet het erg goed. Ze is speels en is graag bij mensen in de buurt. Op dit moment heeft ze nog wel intensieve zorg nodig, maar het gaat erg goed met haar.

Groetjes van Saar

Ruben

Zeg maar tegen Ninoshka dat mijn schouder altijd vrij is.