De Avonturen Van Sarah

Dag 11

Vandaag was ik met mijn team verantwoordelijk voor de vogels. Er was zelfs een vogel die heel graag wilde spelen. Hij heeft tot 3x toe op mijn hoofd gezeten.

We hebben de hokken schoongemaakt, water ververst, eten gegeven en de grond schoongespoeld met water. Als we ze eten geven worden ze altijd enorm druk en gaan ze zelfs op ons zitten als wij wat eten vast hebben. Alle vogels hier zijn huisdieren geweest en kunnen dus niet in het wild worden teruggezet.

Er zijn 4 kleine hokken en 1 hele grote. Er zijn veel papegaaien.

Ook was er een andere vogel die op me heeft gepoept, maarja, dat hoort er ook bij.

We hebben ‘s middags speeltjes gemaakt voor de pauw. We hebben wat gaatjes gemaakt in een bamboe en hebben daar wat eten in gedaan. Ook hebben we wat mais in kranten gerold zodat ze de mais moeten zoeken. Ze vonden het erg leuk! Ten slofte hebben we ook de grond in hun verblijf wat los gemaakt en hebben daar wat verse wormen en fruit in gedaan. Op die manier kunnen ze een beetje spelen en graven.

‘S avonds hebben we een avondwandeling gemaakt langs de rivier. We zagen onder andere tarantula’s, slangen en kikkers. Ook hebben we een baby schorpioen gezien. Het was ontzettend mooi om daar met een klein groepje te lopen en zulke mooie dieren in het wild te zien.

Nu is het alweer bedtijd hier. We slapen rond half 10 iedere dag en staan op om half 7. Het is ook wel grappig dat je hier geen airco nodig hebt. ‘s Avonds daalt de temperatuur tot ongeveer 16 graden. En dat vinden wij hier allemaal erg koud!

Updates over de dieren:

Het hert doet het erg goed. Veel interactie met mensen en hij eet goed. Zijn naam zal waarschijnlijk Elliot worden.

De baby wasberen knappen ook al een beetje op. Echter zijn ze wel erg bang en daarom een beetje agressief. Gelukkig zorgt het ziekenhuisteam voor de kleintjes, dus zullen ze met dezelfde mensen te maken krijgen. Op die manier kalmeren ze (hopelijk) een beetje en knappen ze sneller op. Daarna kunnen ze misschien los worden gelaten in het wild.

Voor nu in ieder geval welterusten!

Groetjes van Saar